3 sposoby, jak wytrwać w postanowieniach noworocznych

Brandscope 

Do najbardziej popularnych postanowień noworocznych co roku należą dbanie o zdrowie i figurę, cele związane z domowym budżetem oraz te, dotyczące rozwoju (zarówno czytanie jednej książki miesięcznie, jak i znalezienie własnego stylu). Problemem nie jest wymyślanie kolejnych postanowień, tylko wytrwanie w nich przez cały rok. Aby to się udało, warto działać według trzech zasad.

3 sposoby, jak wytrwać w postanowieniach noworocznych

      Do najbardziej popularnych postanowień noworocznych co roku należą dbanie o zdrowie i figurę, cele związane z domowym budżetem oraz te, dotyczące rozwoju (zarówno czytanie jednej książki miesięcznie, jak i znalezienie własnego stylu). Problemem nie jest wymyślanie kolejnych postanowień, tylko wytrwanie w nich przez cały rok. Aby to się udało, warto działać według trzech zasad:

Obierz realne postanowienia do wykonania

 

Podejmowanie postanowień noworocznych bez przygotowania, rzucanie się z nimi na głęboką wodę, jest prostą drogą do poniesienia klęski w ich realizacji. Niezależnie od tego, czy chcemy regularnie ćwiczyć,  oszczędzać, czy rzucić palenie, musimy podejść do działania rozsądnie, aby się nie zniechęcić i dojść do obranego celu.

Jednymi z najczęstszych postanowień noworocznych są te, związane z finansami osobistymi. Jednak realizacja postanowienia „Chcę więcej zarabiać” niekoniecznie może być zależna tylko od nas. Jeśli nasz szef nie zgodzi się na podwyżkę, nie będziemy w stanie dopełnić złożonej sobie obietnicy i poniesiemy w tym zakresie porażkę. Podobnie jest z kwestią ubierania postanowień w odpowiednie słowa, które od razu wyznaczą nam cel: „Będę oszczędzać” jest bardziej ogólne niż „Będę kupować tylko na wyprzedażach” – tym samym mniej realne do zrealizowania.

- Nowy Rok wydaje się być odpowiednim momentem na realizację tego postanowienia w związku z dużymi wyprzedażami zimowymi, które są aktualnie w sklepach. W outlecie rozpoczęliśmy je od razu po świętach, a że są to obniżki od cen otletowych – czyli i tak z założenia niższych niż w regularnych sklepach – nasi klienci mogą zaoszczędzić podwójnie – mówi Agnieszka Kuś, Marketing Manager Designer Outlet Warszawa.

2.      Wdrażaj postanowienia rozważnie

Coraz częściej można spotkać osoby, które z Nowym Rokiem chcą lepiej wyrazić siebie poprzez swój strój. Jednak zmiana całej garderoby od podstaw jest trudnym przedsięwzięciem, głownie ze względów finansowych. Coraz popularniejsze staje się wśród konsumentów nurt smart shopping - rozważnego kupowania.

- Dzisiejsi klienci szukają wysokiej jakości produktów dobrych, znanych marek, ale wciąż w niższych cenach. W naszym centrum mogą dosłownie zrealizować hasło „Nowy rok, nowy ja”, ponieważ mają dyspozycji bardzo duży wybór również z segmentu marek premium, takich jak Armani, Tommy Hilfiger czy Pinko, dzięki czemu łatwo odnajdą swój oryginalny styl – mówi Agnieszka Kuś, Marketing Manager Designer Outlet Warszawa.

Aż 3 na 4 klientów (74%), kupujących według idei smart shoppingu, korzysta z powszechnie znanych promocji i rabatów.[1] Z kolei 47% deklaruje, że ze zniżek korzysta tylko wtedy, kiedy dotyczą one produktów, które zamierzali wcześniej kupić. Jednocześnie niemała grupa, bo prawie 20 proc. zawsze wybiera te produkty, które są aktualnie w promocji, kierując się chęcią zaoszczędzenia na codziennych wydatkach.[2]

3.      Trenuj silną wolę na co dzień

Chociaż pojęcie silnej woli nie jest precyzyjnie zdefiniowane przez psychologów, badania wykazują, że trenowanie jej na co dzień małymi czynnościami pomaga w podejmowaniu większych wyzwań. Dr Mateusz Hohol z krakowskiego Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych podkreśla, że często dochodzi do „przeciążenia” silnej woli, jeśli narzucimy na siebie zbyt wiele postanowień naraz. Według badacza Roy Baumeistera można jednak silną wolę wyćwiczyć, tak jak trenujemy fizycznie mięśnie. Dla przykładu warto na co dzień zmuszać się np. do wykonywania różnych czynności ręką niedominującą lub stawiać sobie za cel do zrealizowania tylko jedno postanowienie, a nie kilka naraz.

 



[1] Dane badania Payback Opinion Poll 2018

[2] Raport Santander Consumer Bank „Polaków portfel własny – kochamy okazje” 2018

Brandscope
autor

Brandscope